Monday, April 23, 2012

kenapa dia yg aku pilih?walaupon die 3 tahun lebih muda..

sape dia?pilih ape nih?pilih kasih ke?hehehe bukan bukan..
ok.. mood rasa nak cerita kisah cinta aku kt korg..
hampir semua kwn2 aku tanya..kenapa aku pilih dia(my boxer a.k.a shazrul iman) ..slalu diaorg akn ckp..siapa femily die?'dia tuh dhlah bdk skulah'..'kau tk takut ke kapel dgn die?die tuh bdk2..tk matang'..'dah xde laki lain ke kt dlm dunia nih kau nk kapel?'..'kau suke die sbb die kaya kn?'..'budak2 bkn romantik pon..'..'kau tk takut ke nnt kau jd mcm kakak die?' ..dah dah.. stop.. diaorg nih suka sgt bfikir negatif.. plis lah.. think positif :P
yesss.. mmg die bdk skulah.. mmg die muda dari aku 3 tahun.. tp itulah pilihan tuhan utk aku.. aku kenal die masa tahun 2009.. alahhh tk igt bulan berapa..masa tuh aku form 5.. tp masa tuh dh ptg.. aq baru blek tgok wyg dgn kwn aku DILLA.. pas turun bas.. aq jln slow seperti 'itik pulang ptg'..sdg aq nk smpai kt umah.. ade satu 'makhluk' membuat bunyik cencurut.. dlm aty bengang teramat.. aku pandang die.. dlm aty..'eleh mamat nih tk hnsem pon' = =' ..aku pon panjat anak tngga utk smpai ke umah.. bila smpai umah.. tktau kenapa hati nih gatal sgt.. nk turun pegi p.mlm.. padahal aq nih mls sgt nk p p.mlm.. sbb mak mst akn kirim buah lah..daging lah..tuh lah.. tk ckup tgn kot..dah kena g jln kaki = ='.. aq turun.. dia ada lagi..kt p.mlm tu..aq asik pk die je.. kenapa haaa?tah lah..dgn penuh brg ditgn.. aq balik.. dan lg skali panjat tangga yg menggunung tinggi bak gunung kinabalu,, (amboi hyperbola!)..tktau kenapa.. aq takot kehilangan die.. aku suruh ank buah aku turun.. bagi kertas yg aku tulis.. ' azza 017685****'... then die terus msg aku.. wah.. hati bebunga2.. aku ingat dia keje kt kilang bawah nih.. sbb aku tk penah nmpak dia pon.. dan aku jarang lalu kat bawah.. sbb segan.. kdg2 nk pi skulah.. aku lebih rela pusing jauh sbb takut dikacau cencurut..
kitaorg msg hari demi hari.. selepas 2 minggu.. dia msg 'sudikah awak menjadi kekasih terang saya'.. omg..'yes..saya sudi'..(klo ala-ala scha n awal kn best...hahhaha = =' .. lepas beberapa hari.. kteorg g date utk kali pertama.. g tgok wyg beb.. cite TRANSFORMERS 1 ke 2 pnye tah..then p mkn Bege KING .. OU jd pilihan.. masa tuh kali kedua aq pegi OU..(batak) agak rimas.. sbb org ramai dan penat jln..kteorg byk diam je.. bila smpai umh die tnye.. best ke klua ngn die?aq ckp best.. die ckp.. mst boring kn kapel dgn die.. sbb kan skulah.. so xde masa nk slalu klua... ok aku paham.. bulan puasa menjelma.. pada hari yg keberapa aku tk ingat.. akak die kol aku.. ajak pi bkak puasa kat rumah die..masa tuh aku tgh tido.. then aku rasa mcm mimpi je.. eh btol ke nih.. dan akak die ckp..'ini betul bkn mimpi'..ok.. aku kelam kabut mandi..bgtau mak aku.. alahh nk kai baju ape nih.. pkai jelah baju lengan panjang hitam nih.. sbelum aku turun mak aku sempat pesan 'kalau femily sombong..lupakan dia..'.. ok mak!!.. masa dlm kereta aku diam je.. die pon ada skali.. tapi masa tuh baru balik skulah..skulah balik lewat sikit.. aku tktau kenapa mngkin private school kot.. smpai je rumah.. aku nmpak abah die tgah tolong mak die susun kuih dalam pinggan.. aku pon salam.. n kenal kan diri.. aku byk diam kan diri.. ingat lagi ayat abah die 'awat hang form 5 kecik,caun form 5 besaq?'..aku diam jelah.. nk jawab ape.. sbb masa nih die tipu aku pasal umo die.. die ckp die sbaya aku.. yek yek je die tipu aku.. dan aku tertipu! kononye nk bajet caring.. tnye spm ambek sbjek ape sume.. die pon ckp ambek tuh lah nih lah..dan yg penting.. femily die sgt baek dan tak sombong.. dan menerima aku dgn seadanya.. :)
lepas bkak puasa aku dan die.. kezen2 die.. anak buah die jln kat kawasan rumah.. n pegi tgok kolamm.. then kezen die telah membocor kan rahsia umurnya itu!!! haaahhh ! form 2!!! die mntak maaf n tunjuk ic die.. hahahhaah ok.. tkpe.. aku maafkan.. bnde kecik je kan.. = =' (kecik ke?) tp yg pelik.. abah die pon sepakat tipu aku.. papa jahat!!!! hahaha
dan.. masa berlalu dgn cepat~ kini aku dah hampir 3 tahun bersama die..  julai nih genap 3 tahun..
walaupon skejap.. tp byk kenangan yg kami cipta..
terbukti apa dia seorg yg matang wlaupon die muda dari aku.. kdg2 die nih romantik lah jgak..klo tak.. die tkde lah letak teady bear besa dlm kete aq.. klo tk.. aq tkde lah tkejut beruk sbb igt perompak yg dok dlm kete aku masa tuh.. tlalu gmbira smpai aq mnangis..die seorg yg caring..dan akan ingat semua bnda..
pada mula pekenalan mmg syg tuh tidak lah setinggi gunung... tp kini.. 'tinggi2 gunung kinabalu.. tinggi lg syg sama kamu..'hehehe = ='
walaupon byk dugaan yg mndatang.. kesalahan/ksilapan yg die bt.. aq maafkan die.. kerana aku percaya tidak seorg pon yg akan lari dari mlakukan kesilapan..n aku tk pnh cintakan die kerana harta atau pon rupa paras.. semua kerana dia adalah dia.. ketidak sempurnaan aku... dia telah lengkapkan.. begitu jugak aku..
memang xde cinta... kita tk mati.. tp jika ada cinta.. hidup kita lebih ceria dan bermakna.. muka berseri2 kan :)
lagi berapa bulan.. die akan duduiki SPM.. dan lepas nih.. mst aku rindu nk ambek die kat sekolah :(
so.. dah tau kan? pas nih jgn tanya aku lg.. kenapa aku pilih dia..
Doakan kami..
dan aku harap die tk baca entry nih.. :P
dan mesti yg cakap.. perlu ke aku cerita semua nih ? semua nih kan ptutnye tkleh cite kt semua? perlu,org tk cite.. aku nk cite gak :P !!!
ini romantik :D












DEALOVA... dialah dealova saya.. <3
takleh lah dgr lagu nih.. :')











suka hati je nk tuka nama die kat cntact..
jap dealove
jap kurti kurti
jap mahakarya cinta
jap hero melaya
jap cincan
ahaahhahahah






ini msg die masa 2010..
saya awak je time nih..
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...